El ple d’octubre de l’Ajuntament de la Bisbal aprovava inicialment els preus de les zones blava i verda per al 2023, amb increments que van del 3,12% al 5,2%. Es mantenen les tarifes dels dos primers trams, de 15 i 30 minuts, però tots, a excepció del primer, es redueixen cinc minuts. Així, el temps màxim d’estacionament a la zona blava passa de dues hores i cinc minuts a dues hores, i el cost augmenta un 4,9%, de 3 euros a 3,15 la tarifa normal i de 2,40 a 2,50 la tarifa bonificada per als residents a la Bisbal que hi paguen l’impost de circulació.
Pel que fa a la zona verda, que té els mateixos increments que la blava, les dues hores costaran 6,30 euros, en lloc dels 6 d’enguany, i 5 euros per als residents, respecte als actuals 4,80. Els preus per l’anul·lació de la denúncia es mantenen en 10 o 20 euros segons si es disposa de tiquet.
Temps | Tarifa normal 2023 | Diferència actual | Tarifa bonificada 2023 | Diferència actual |
---|---|---|---|---|
15 minuts | 0,20 | = | 0,15 | = |
30 minuts | 0,50 | = | 0,40 | = |
60 minuts | 1,25 | +4,16 % | 1,00 | +5,2 % |
90 minuts | 2,10 | +5 % | 1,65 | +3,12 % |
2 hores | 3,15 | +4,9 % | 2,50 | +4,16 % |
L’ordenança de preus s’ha aprovat amb els vots a favor de l’equip de govern (ERC, CUP i En Comú) i l’oposició de la resta de grups municipals. Xavier Font, de Junts-Compromís per la Bisbal, ha anunciat que presentaran al·legacions, com Xavier Dilmé, de Tots per la Bisbal, que afegia que voldrien recuperar l’hora d’estacionament gratuït per als residents i que la zona verda hauria de ser “gratuïta per als habitants del centre”. Núria Batllem, del PSC, reclamava la gestió pública del servei, que des de l’any passat va a càrrec de l’empresa Opciones Viales SL. El contracte té una durada de sis anys amb quatre pròrrogues anuals. Per a aquest període, el valor estimat és de 1.676.786 euros.