Les famílies d’El Tren Petit es queixen de la manca de personal al centre

Reclamen solucions a l'Ajuntament després que aquest dilluns es tanqués un grup d'I-2 perquè faltaven tres educadores

Roger Font Vilagran
Roger Font Vilagran
Escola El Tren Petit
L'escola bressol municipalFoto: R. F.

L’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) de la llar d’infants El Tren Petit demana a l’Ajuntament de la Bisbal que posi remei a la manca de personal del centre, que és de gestió municipal. En un escrit dirigit al consistori, les famílies denuncien que aquest dilluns l’escola bressol es trobava en “estat de serveis mínims” per tercera vegada aquest curs i que “l’alcalde i la regidora d’Educació són plenament conscients del problema de falta de personal”.

La presidenta de l’AFA, Elvira Pérez, ha explicat a L’aguait que si bé en les dues ocasions anteriors s’havien pogut acollir tots els nens, aquest dilluns es va tancar un dels tres grups d’I-2 perquè hi havia tres educadores menys del que és habitual. Les famílies que es van poder organitzar van optar per no dur els infants a l’escola, apunta. La directora del centre, Judit Mora, afirma que tenen el personal just per cobrir el servei —nou persones— i que ofereixen serveis mínims quan no hi ha tota la plantilla disponible, sigui per malaltia, permisos o altres raons. Des de l’inici de curs han augmentat els nens que van a l’escola —de 65 a 86— perquè al gener es va obrir un grup d’I-0. Ara bé, el personal no ha canviat, situació que ha provocat que la directora del centre hagi assumit la tutoria d’aquest grup nou en detriment de les tasques administratives de direcció, que ara s’han de continuar fent fora de la jornada laboral. Això vol dir que les educadores tampoc tenen marge per cobrir les baixes que es produeixen durant el curs. En tot cas, l’AFA fa responsable de la situació únicament l’Ajuntament, no pas la direcció del Tren Petit.

Mora avança que tenen previst obrir un segon grup d’I-0, per al qual hi haurà una nova contractació de personal. Mentrestant, la directora lamenta que no poden oferir com cal el seu projecte pedagògic, però celebra que malgrat tot “les famílies ens entenen, i això ens dóna molta tranquil·litat com a educadores”. També diu que “tenim molt bon suport de la regidoria d’Educació i estan al dia, però la part administrativa ens frena. Si se’ns acumulen els papers no passa res, però els nens no els podem apartar, els hem de donar un servei de qualitat. Treballem amb persones perquè som un centre educatiu, no pas una guarderia”.

Pérez assegura que entenen que en qüestió de 24 hores “no és possible avisar ningú de la borsa perquè faci de tutora d’una classe, però fa un any que anem curts de recursos en general” i remarca que ja s’han reunit amb representants de l’Ajuntament per traslladar-los la seva preocupació. Apunta que si s’ofereix un grup d’I-0 és perquè les famílies van pressionar el consistori, que no volia obrir-lo, i troba que tot plegat es deu a una manca de planificació.

El batlle, Òscar Aparicio, diu que la tercera baixa —mèdica— els la van comunicar diumenge al vespre “i va ser impossible resoldre-ho a temps per dilluns”. Explica que el centre compleix la ràtio de personal fixada, però que “quan les baixes són de tres o més és gairebé impossible preveure-ho, excepte que estiguem molt per sobre de la ràtio, cosa que és inassumible”. La regidora d’Educació, Dolors Molina, afegeix que quan hi ha fins a dues persones de baixa sí que es poden cobrir les vacants amb una reorganització de la resta del personal. L’AFA, per la seva banda, lamenta que “no es pugui oferir un servei públic de qualitat als ciutadans”, cosa que “vulnera el dret a l’educació dels nostres infants”.

L'aguait és possible per les aportacions de persones com tu.

Fes-te'n subscriptor i dóna suport al periodisme local

Comparteix
Escriu un comentari